29 listopada 2016 Udostępnij

Zalety content marketingu

Obecnie wiele firm przenosi swoje biznesy do sieci i właśnie taka sytuacja sprawia, że konkurencja w internecie wzrasta z roku na rok w każdej branży. Rozwój internetu wymusza na agencjach reklamowych i marketingowych coraz to nowsze rozwiązania, które pozwolą ich klientom na wyprzedzenie konkurencji.

W ostatnim czasie coraz większą uwagę przykłada się do Content Marketingu. Największą jego zaletą jest czas działania. W przypadku tradycyjnej formy reklamy, jak kampanie AdWords, reklama w prasie czy innych mediach ich oddziaływanie odczuwalne jest w trakcie trwania danej kampanii oraz na krótko po jej zakończeniu. Content marketing, który został skutecznie przeprowadzony oddziaływać może przez wiele lat od opublikowania artykułu. Z tego względu tak bardzo ważna jest jakość artykułów, jakie wykorzystujemy w naszej kampanii marketingowej. Im lepszej jakości i bardziej merytoryczny artykuł, tym dłużej będzie przyciągał do naszego serwisu lub sklepu klientów.

Do podstawowych zalet kampanii content marketingowych należy zaliczyć m.in. długa żywotność tekstów. Taki dobrze napisany tekst odpowiadający na ważne zagadnienia będzie działał długofalowo. Będzie przez wiele lat zdobywał dla na klientów, a dzięki swojej jakości będzie także przedrukowywany na inne strony lub portale. Inną zaletą tej formy marketingu internetowego jest budowanie profesjonalnego wizerunku naszej firmy lub marki. Z tego powodu tak ważne jest tworzenie bardzo dobrych jakościowo tekstów, które będą merytoryczne i wolne od błędów. Już dawno zaczęto odchodzić od tekstów preclowych o niskiej jakości i wartości. Obecnie stawia się na teksty profesjonalne, które będą niosły ze sobą rzeczywistą wartość.

Inną bardzo ważną zaletą skutecznego content marketingu jest fakt, że dobre treści są przyjazne dla wyszukiwarek. Serwis z dobrymi i unikalnymi tekstami będzie o wiele lepiej pozycjonowany niż portal o treściach powielonych lub zawierających błędy stylistyczne, lub ortograficzne. Taki portal pozwala na zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarkach oraz przyciąga klientów, oraz osoby zainteresowane naszą firmą lub marką. Warto jest więc inwestować w dobrej jakości teksty.