29 listopada 2016 Udostępnij

Wpływ social media na wizerunek firmy.

Żyjemy w czasach, w których firmy przenoszą swoje biznesy do internetu. Trwa ciągła walka o klientów, którzy stali się wybredni i szukają najlepszych ofert dostosowanych do swoich możliwości finansowych oraz czasowych. Sklepy internetowe oraz strony www reklamowane są na różne sposoby, dzięki czemu ich właściciele poszerzają grono swoich odbiorców i klientów.

Dla opłacalności biznesu niezwykle ważny jest wizerunek danej firmy lub marki wśród klientów oraz osób zajmujących się prasą branżową. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik marketingowych można w dużym stopniu wpływać na odbiór naszej oferty wśród internautów. Jednym z takich narzędzi, które skutecznie wykorzystywane są do promocji w sieci, są media społecznościowe.

Social media wykorzystywane są na różne sposoby. Podstawowym z nich jest budowanie relacji pomiędzy firmą lub marką i klientami. Obecnie klienta nie jest łatwo złapać na zwykłą reklamę puszczoną w kampanii AdWords. Coraz więcej osób ma świadomość, że reklama często kłamie i nie warto zawracać sobie głowy wyskakującymi na odwiedzanej stronie czy portalu okienkami promującymi różne oferty. Reklama w social media działa trochę inaczej. Dobrze i pomysłowo prowadzony profil np. w serwisie Facebook pozwala na interakcję z potencjalnym klientem. Dzięki temu budujemy pewnego rodzaju powiązanie oraz utrzymujemy stały kontakt z klientami. Jest to o wiele lepsza forma promocji niż tradycyjna reklama.

Dzięki zwiększeniu świadomości klientów o istnieniu danej marki zwiększamy także szansę na zwiększoną sprzedaż. Jak widzicie, portale społecznościowe dają możliwość poprawy wizerunku firmy, co skutecznie przekłada się na ilość klientów, którzy skorzystają z naszej oferty. Warto więc inwestować w tego typu promocję, gdyż daje ona o wiele lepsze efekty niż niektóre formy reklamy internetowej. Należy jednak tego typu działania prowadzić rozważnie. Zbyt nachalna promocja w tego typu mediach z uwagi na dużą ilość młodych odbiorców może spotkać się z odwrotnym skutkiem i spowodować spadek zaufania do marki lub firmy, którą reprezentujemy i którą reklamujemy w sieciach społecznościowych.