18 stycznia 2018 Udostępnij

Optymalizacja treści w komunikacji internetowej

​Działania marketingowe prowadzone online są mocno powiązne z content marketingiem. Właśnie za pomocą treści można wzbudzić zainteresowanie i interakcje, które są najbardziej pożądane przez marki promujące się w sieci. Podpowiadamy, jak tworzyć idealne wpisy, artykuły czy posty! 

W internecie powstała już masa wpisów na fanpage, artykułów blogowych oraz tweetów. Dzięki ich analizie można stwierdzić, które odniosły komunikacyjny sukces nie tylko pod kątem użytkowników, ale także mechanizmów wyszukiwarek (SEO). Analizy doprowadziły do stworzenia wzorca długości dla różnych rodzajów internetowych treści marketingowych. 

Artykuły na bloga
Pamiętajmy, że użytkownicy sieci lubią krótkie formy. Przy tworzeniu artykułu należy jednak uwzględniać także fakt, że Google to narzędzie badawcze. Obszerniejsze treści są przez niego traktowane jako bardziej prawdopodobne źródło informacji poszukiwanych przez użytkownika za pomocą wyszukiwarki. Warto dodać, że w dłuższych tekstach znacznie częściej pojawiają się linki powiązane z innymi elementami strony firmowej. Według specjalistów od komunikacji internetowej optymalna ilość tekstu w artykule na bloga to ok. 3000-4000 znaków.

Posty w kanałach społecznościowych
Według analiz Track Social optymalnie posty na Facebooku powinny mieć od 100 do 140 znaków.
Wykazano, że dla badanych postów, które zawierały więcej niż 140 znaków, liczba interakcji znacznie się obniżała. 
W przypadku Twittera analizy potwierdziły, że długość tweeta ma bardzo duże znaczenie. Najlepiej klikają się wpisy o długości ok. 120 – 130 znaków. 
Jeżeli chodzi o treści wideo to najpopularniejsze filmy na YouTube to te, które są stosunkowo niedługie. Optymalna długość filmu na YouTubie wynosi od 3 do 3,5 min.

Metadane - opis zawartości strony
Tytuły stron oraz meta-opisy są istotne z punktu mechanizmów SEO. Na metadane czyli opis zawartości strony składa się tytuł (title) i meta-opis (meta description). Odgrywają one ważną rolę w pozycjonowaniu. Optymalny tytuł strony wynosi 55 znaków. Z kolei idealne meta-opisy, które widoczne są w wynikach wyszukiwania mają długość 155 znaków.
Przytoczone dane liczbowe nie są sztywnymi zasadami i stanowią jedynie wskazówki, które warto wziąć pod uwagę tworząc treści w sieci. Najważniejsza reguła mówi, że każda treść powinna mieć taką długość, która będzie uwzględniać wszystkie niezbędne informacje, jakie trzeba przekazać. Nie powinna być jednak dłuższa.