19 stycznia 2018 Udostępnij

O responsywności stron internetowych

 

Zastanawiasz się, dlaczego responsywność stron internetowych stała się bardzo popularnym tematem w ostatnich latach? Samo określenie „strony internetowe” już nie wystarczy, muszą być jeszcze responsywne? Sprawdź, co warto wiedzieć o RWD.

Responsywność stron internetowych oznacza, że są one odpowiednie dla wszystkich urządzeń, na których mogą być przeglądane. Dzięki technologii RWD mamy pewność, że zawartość naszej strony internetowej będzie poprawnie wyświetlała się na wszystkich urządzeniach, tj. tablety, laptopy czy smartfony.

Responsywność w praktyce
Responsywności użytkownicy stron www zawdzięczają możliwość przeglądania zasobów internetowych na dowolnym urządzeniu w prosty i wygodny sposób. Strona, która została stworzona w technologii RWD nie ucina zawartości dzięki automatycznemu dostosowaniu strony do wielkości wyświetlacza danego urządzenia.
Z kolei strony, które nie są responsywne, posiadają jeden rozmiar i charakteryzują się brakiem elastyczności. W praktyce, aby przejrzeć taką stronę na telefonie musimy przesuwać treści w każdą stronę oraz powiększać małe i niewidoczne elementy czy czcionki. Takie strony sprawiają trudności w dotarciu do interesujących nas treści. Użytkownicy zwykle szybko je opuszczają i poszukują innych adresów, pod którymi znajdą łatwy, komfortowy i szybki dostęp do pożądanych informacji. 

RWD powinno być standardem?
Jeżeli wpiszemy w wyszukiwarce google „strona internetowa” to prawdopodobnie na pierwszych pozycjach pojawią nam się wyniki zawierające przedrostek responsywna lub RWD. Oba terminy odnoszą się do responsywności, ale czy rzeczywiście jest nam ona tak potrzebna? Pisaliśmy już wcześniej o tym, że użytkownicy trafiający na stronę, które nie jest responsywna szybko zamkną okno, przejdą do ponownego wyszukania i odwiedzą inne konkurencyjne strony. 
Wraz z rozwojem urządzeń mobinych rozwinęła się responsywność stron. Jest to naturalna odpowiedź na potrzeby nowoczesnych urządzeń przenośnych. Obecnie połowa użytkowników internetu korzysta z innego urządzenia niż klasyczny, stacjonarny pecet. Wszystkie firmy, którym zależy na swoich klientach - zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych - są dziś zobowiązane do wdrożenia RWD dla swoich stron. Żeby nie stracić połowy odbiorców warto potraktować RWD jako tzw. must have, ukłon w stronę klienta.