29 listopada 2016 Udostępnij

Mierzenie efektów w Content Marketingu.

Content marketing jest stale rozwijającą się dziedziną reklamy i marketingu w internecie. Dzięki dobrej jakości treściom, jakie są publikowane podczas tego typu kampanii, internet zyskuje na wartości merytorycznej. Dawniej uważano, że nie ma znaczenia, jak i o czym się pisze – ważne były umieszczone w treści odsyłacze do strony pozycjonowanej lub reklamowanej. Dzisiaj do sprawy podchodzi się zupełnie inaczej. Jeden dobrze zredagowany i napisany tekst jest o wiele więcej wart niż kilkadziesiąt bezsensownych tekstów zapleczowych czy precli.

Jest kilka sposobów mierzenia i oceniania efektów prowadzonej kampanii content marketingowej. Jedną z nich jest mierzenie zasięgu naszej kampanii. Obecnie systemy statystyk jak Google Analytics dają możliwość tworzenia różnych kombinacji i celów dla nawet jednego artykułu, jaki umieścimy w sieci. Dzięki temu możemy oceniać opłacalność współpracy z danym wydawcą. Podstawowymi parametrami, jakie powinny nas interesować, są m.in. unikalni użytkownicy, jacy dzięki naszemu artykułowi lub całej kampanii odwiedzą stronę docelową (np. sklep internetowy lub strona firmowa). Ważne jest także zaangażowanie – szczególnie w kampanii w portalach społecznościowych. Za dobrze przeprowadzoną kampanię w social mediach uważa się taką, która zakończyła się dużą ilością interakcji z odbiorcami m.in. dalszym udostępnianiem napisanej przez nas treści, polubieniami lub komentarzami.

Wszystkie działania marketingowe mają na celu wzrost odwiedzin danej strony, co ma przełożyć się na zwiększoną sprzedaż usług lub produktów oferowanych przez firmę. Każda strona promowana w sieci powinna mieć podpięte statystyki, które pozwalają na ocenianie opłacalności danej kampanii oraz mierzenie liczby odwiedzających i źródła odwiedzin. Warto także ustawić cel danej kampanii i ten cel także mierzyć. Konwersja celu jest bardzo ważna, gdyż możemy mieć nawet 100% wzrost liczby odwiedzin, który nie przełoży się na zwiększoną sprzedaż i obroty. Warto wtedy dokładnie przyglądać się statystykom i zbadać, z jakiego powodu taka sytuacja ma miejsce. Powinniśmy także mierzyć ilość wzmianek o naszej firmie lub marce w sieci. Do tego celu dostępne są narzędzia – bardzo zaawansowane jednak stosunkowo proste w obsłudze.