29 listopada 2016 Udostępnij

Co to są Social Media?

Nowoczesne firmy, które pragną rozwijać się w internecie oraz prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, oraz sprzedażowe powinny korzystać z najnowszych sposobów reklamowania się w internecie. Tradycyjne formy reklamy są powoli wypierane (ale nie zostaną wyparte całkowicie) przez nowe i często zbyt mało wykorzystywane sposoby na pozyskanie klientów oraz na poprawę świadomości o naszej marce.

Tego typu formą reklamy są media społecznościowe. Popularnie nazywane social mediami pozwalają na dotarcie do milionów odbiorców na całym świecie. Coraz więcej z nas korzysta z portali społecznościowych jak Twitter, Facebook czy innych mniej znanych w naszym kraju, jednak za granicą bardzo dobrze rozwijających się portali. Dzięki takim serwisom społecznościowym możemy tworzyć niewielkie społeczności wokół różnych marek, produktów czy firm lub instytucji. Stworzenie profilu w tego typu portalu zajmuje zaledwie kilka minut, a korzyści, jakie będziemy z tego czerpać są niesamowite.

Po pierwsze social media dają możliwość bezpośredniej interakcji z osobami zainteresowanymi naszą ofertą lub firmą. Na naszych kontach w takich portalach możemy prowadzić kampanie reklamowe, które dotrzeć mogą do wielu osób w ciągu kilku minut. Praktycznie każdy z nas korzysta ze smartphonea i ma w nim dostęp do internetu. Dzięki specjalnym wtyczkom dostajemy powiadomienia o nowościach na profilach, które nas interesują. Daje to wielkie możliwości – wystarczy tylko odpowiednio wykorzystać je.

Czy warto zakładać konto w tego typu portalu? Wg wielu specjalistów z branży reklamowej, skuteczna reklama w internecie nie może obyć się bez promocji w portalach social media. Są one przyszłością nowoczesnych kampanii reklamowych oraz marketingowych. Dzięki nim możemy za bardzo niewielkie pieniądze dotrzeć do tysięcy odbiorców i przyciągnąć ich do naszej firmy. Nie warto się ograniczać do jednego portalu społecznościowego. Powinniśmy swoje konto prowadzić w każdym z dostępnych i monitorować, z którego portalu mamy największą liczbę odsłon. Jest z tym oczywiście sporo pracy, jednak bardzo szybko się ona zwraca i procentuje w przyszłości.