29 listopada 2016 Udostępnij

Co to jest Content Marketing?

Posiadając własną stronę internetową lub sklep internetowy każda firma, aby osiągnąć przychód, powinna inwestować w pozycjonowanie oraz reklamę. Wysokość nakładów finansowych na promocję w internecie zależy od specyfiki branży, w jakiej prowadzimy biznes. Im mniejsza konkurencja, tym niższe koszty, jakie ponosimy na promowanie firmy oraz strony w sieci.

Sposobów na reklamowanie i pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo wiele. Najczęściej wykorzystywanymi są oczywiście kampanie reklamowe np. Google AdWords oraz Content Marketing. Jeżeli chodzi o kampanie reklamowe, to sprawa jest dosyć prosta. Rejestrujemy się u wybranego wydawcy i tworzymy kampanię, która jest w pełni zarządzana z panelu. Content marketing jest o wiele trudniejszy i składa się na niego wiele działań oraz czynności poprawiających pozycję naszej strony w wyszukiwarkach, oraz zwiększających ilość odwiedzin na naszym portalu internetowym.

W Content Marketingu najważniejsza jest treść – dobra treść, która nie przynosi wstydu właścicielowi strony internetowej reklamowanej w ten sposób. Powoli odchodzi się od bezsensownych precli, które często generowane były przez mieszarki tekstów. Obecnie stawia się na dobre teksty zapleczowe oraz tematyczne teksty o wysokiej jakości merytorycznej. Content Marketing to nic innego jak tworzenie i budowanie marki danego produktu lub strony poprzez tworzenie treści zachęcających i wychwalających konkretne cechy naszego produktu. Doskonałym pomysłem dla każdego właściciela strony, który pragnie użyć content marketingu do promocji jest założenie bloga. Dzięki niemu zyskujemy możliwość linkowania lub reklamowania naszej głównej strony np. firmowej. Na tego typu blogu możemy pisać o sprawach związanych z prowadzoną przez nas działalnością lub tworzyć treści mniej związane z naszą branżą, jednak pomagające internautom w rozwiązywaniu niektórych problemów.

Content Marketing powoli wypiera inne formy pozycjonowania stron z prostego powodu – jest o wiele skuteczniejszy. Im bardziej specjalistyczne teksty (nawet na stronie firmowej), tym lepsze rezultaty kampanii, jaką prowadzimy. Dobrze prowadzona strona sama się obroni dzięki treści, jaką na niej publikujemy.